Planiranje putovanja, godišnjeg odmora, vikend odmora…ne postoji slađa i istovremeno zamornija stvar od iskrenog pokušaja da maksimalno produktivno iskoristite slobodno vrijeme koje je danas, budimo iskreni, postalo ograničeni resurs, čak i luksuz.
Bez obzira radi li se o jednom danu, vikendu, tjednu, većina nas želi, do jedne mjere, isplanirati što će raditi i čime će se baviti. Ako na odmor idete s klincima bitno vam pronaći kid friendly aktivnosti, ako imate kućne ljubimce treba vam info o pet friendly smještaju, lokacijama, restoranima itd. Ako ste ljubitelj outdoor-a želite se unaprijed informirati što se nudi na odredištu, je li moguće unajmiti opremu (ako vam treba), po kojim cijenama…
Ako ste kulturofil želite svaki moment provesti u muzejskim pričama, galerijama, na kulturnim događanjima – za to vam treba info o radnim vremenima, izložbama, kalendar događanja…
Čak i ako ste hedonist, koji želi odmoriti u pravom smislu te riječi želite znati nešto o gastro ponudi, o najboljim i najčišćim plažama…
More informacija, paradoksalno, često otežava planiranje
Planirati putovanje bez dovoljno informacija nije lako, no planirati putovanje danas, uz obscenu količinu informacija koja nam je dostupna pokazuje se kao još teža opcija. Količina informacija s kojima se putnici moraju boriti kada planiraju svoje putovanje je golema.
Osim što morate utrošiti puno vremena na češljanje informacija iz bezbroj izvora, one su često neslužbene, neprovjerene i neažurirane.
U kontekstu pametnog planiranja razvijeno je intuitivno rješenje – etinerary
Kroz podprojekt Smart City Living u sklopu CEKOM projekta, Kreativni odjel, riječka multimedijska tvrtka s dugogodišnjim iskustvom multimedijske produkcije i brojnim društveno korisnim projektima krenula je u razvoj osobnog pomoćnika za mobilnost.
etinerary – osobni pomoćnik, će građana i posjetitelja “voditi” po gradu i omogućavati mu rezervaciju, financijsko planiranje i korištenje raznih usluga. Sustav koristi dinamičke podatke o prometu, smještaju, ponudi različitih sadržaja, i to na način da prilagođava podatke prema individualnom korisniku i njegovim preferencijama.
Kako bi omogućili onima koji planiraju svoje putovanje da to naprave što je jednostavnije i kvalitetnije moguće, iz priče su uklonili Internet i ostale posrednike, i uveli virtualnog klona nas samih, zaduženog za planiranje putovanja. Za to je dovoljna besplatna mobilna aplikacija, etinerary, koja će biti raspoloživa za iOS i Android platforme.
Jednom registrirani korisnik može, doslovno klikom na jedan gumb, dobiti itinerar s organiziranim aktivnostima do kraja tekućeg dana, vikenda ili dulji, u skladu s njegovim interesima.
Nitko se neće ljutiti ako ste „zahtjevni“
Ako kao korisnik imate specifične zahtjeve kojima želite na primjer ograničiti budžet, promijeniti termin, promijeniti destinaciju, deklarirati putujete li sami ili u pratnji drugih odraslih i djece ili možda psa, te koje prijevozno sredstvo pritom želite koristiti, možete – etinerary će ispoštovati sve ove zahtjeve i prirediti plan koji ih zadovoljava.
Za razliku od itinerara koji vam može izraditi turistički info ured ili lokalna turistička agencija, e-tinerar je “živ” – ne očekuje se od vas da ga slijepo slijedite što je u istraživanjima koja je proveo Kreativni odjel identificirano kao “nepoželjan pritisak tijekom obilaska predefiniranih ruta”, već se prilagođava svakom potencijalnom skretanju s puta i preslaguje na način da vam uvijek ponudi izbor onoga s čime će biti najsretniji.
Nakon što to učini, prikazat će sažetak različitih grupa aktivnosti i vremena koje nam je predvidio za njih. Ukoliko „po putu“ zaključite da predugo sjedite u restoranima ili na kavama, ili da previše morate hodati, dopušta vam dodatno podesiti preferencije i generirati još bolji raspored.
Oni koji imaju podatke jednostavno ih unose u sustav
Problem netočnih podataka riješen je crowdsourcingom. Umjesto preuzimanja netočnih ili neažuriranih podataka s Interneta, Kreativni odjel je izgradio zasebni sustav, potporni web, namijenjen unosu podataka od strane onih koji upravljaju s pojedinim turističkim proizvodima, dakle turističkim dionicima, kojima je u izravnom interesu promocija turističkih proizvoda krajnjem korisniku, turistu.
Uz jednostavno i intuitivno sučelje predviđena je i mogućnost dvosmjernog “spajanja” s postojećim sustavima što znači da ako dionik (npr. restoran, hotel itd.) već unosi etineraryu potrebne podatke kroz neki vlastiti sustav, može ga direktno spojiti na etinerary.
Testiranjem do najboljih rezultata
Testiranje alfa verzije etinerary aplikacija planira se krajem kolovoza, a javna beta će biti spremna koji mjesec kasnije. Dionici turističke ponude kao i jedinice lokalne samopurave uključiti će se već u fazi beta-testa aplikacije kako bi već tada mogli plasirati svoje proizvode i dati sugestije koje će rezultirati najoptimalnijom verzijom etinerary aplikacije.